Informacja
VIII Sesja Rady - 25 marca 2011 r.

      Burmistrz Miasta Wojciech Żukowski poinformował, że od 1 marca wprowadzony został nowy regulamin organizacyjny Urzędu Miasta, którego celem jest usprawnienie funkcjonowania urzędu. Rozdzielono funkcję Skarbnika Miasta od funkcji głównego księgowego urzędu. Podczas sesji na stanowisko Skarbnika Miasta powołano Grzegorza Leńczuka. Naczelnikiem Wydziału Budżetu i Finansów została Irena Krawczyk. Natomiast Sekretarz Miasta pełni jednocześnie funkcję Naczelnika Wydziału Administracyjnego. Powołane zostało Biuro Organizacyjno - Prawne, którego dyrektorem został Tomasz Zieliński. Utworzony zostanie także referat ds. funduszy zewnętrznych. Do budynku dawnego Sejmiku Powiatowego przy ul. Lwowskiej 53 został przeniesiony Wydział Oświaty, Kultury, Sportu i Spraw Społecznych, stanowisko ds. działalności gospodarczej i handlu oraz część Wydziału Inwestycji, Rozwoju i Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta. Tam również będzie się mieścił referat ds. funduszy zewnętrznych. Burmistrz podczas sesji poinformował również, że wraz ze Starostą Powiatu Tomaszowskiego Janem Kowalczykiem spotkał się z Ministrem Infrastruktury Cezarym Grabarczykiem, który zaproponował, aby w maju władze samorządowe miasta i powiatu wystąpiły do Ministra Infrastruktury z wnioskiem o przeniesienie budowy obwodnicy Tomaszowa z załącznika nr 2 "Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011 - 2015", zawierającego listę zadań, których realizacja zostanie rozpoczęta po roku 2013, do załącznika nr 1a, zawierającego listę zadań, których realizacja może zostać rozpoczęta do 2013 roku. W tej sprawie odbyło się także posiedzenie plenarne Wojewódzkiej Komisji Dialogu Społecznego w Lublinie.
      Podczas sesji radni zatwierdzili nowe taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzenie ścieków, które będą obowiązywały od 1 maja. Cena za dostarczoną wodę przeznaczoną do spożycia na cele socjalno-bytowe wyniesie 1.86 zł + VAT za 1 m3, natomiast cena za odebrane ścieki bytowe z budynków mieszkalnych oraz użyteczności publicznej wyniesie 3.51 zł + VAT za 1 m3.
      Rada Miasta przyjęła informację z działalności Ośrodka Sportu i Rekreacji "Tomasovia" za 2010 rok z uwzględnieniem współpracy z organizacjami pozarządowymi, uchwaliła Miejski Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2011 rok oraz Miejski Program Przeciwdziałania Narkomanii w Tomaszowie Lubelskim na 2011 rok, przyjęła program przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz ochrony ofiar przemocy w rodzinie dla miasta Tomaszów Lubelski na lata 2011 - 2013. Ponadto radni podjęli uchwałę, która określa warunki i tryb przyznawania nagród zawodnikom, którzy osiągnęli wysokie wyniki sportowe w międzynarodowym lub krajowym współzawodnictwie sportowym. Ustalili także szczegółowe zasady, tryb przyznawania i pozbawiania oraz rodzaje i wysokość stypendiów sportowych przyznawanych zawodnikom za wysokie wyniki sportowe. Powołana została Młodzieżowa Rada Miasta Tomaszów Lubelski, w skład której wejdą uczniowie szkół podstawowych i gimnazjalnych z Tomaszowa. Celem działania Rady jest m.in. upowszechnianie idei samorządowej wśród młodzieży oraz wspieranie aktywności młodych ludzi w mieście, reprezentowanie interesów młodzieży wobec instytucji samorządowych, rządowych i pozarządowych, zapewnienie możliwości uczestnictwa młodzieży w procesie podejmowania decyzji bezpośrednio wpływających na sposób i jakość jej życia.
      Radni wyrazili zgodę na wydzierżawienie na okres 15 lat w trybie przetargowym działek gruntu o powierzchni 1,27 ha będących własnością miasta Tomaszów Lubelski położonych we wsi Justynówka. Radni wyrazili zgodę na zawarcie przez miasto Tomaszów Lubelski porozumienia z gminą Tomaszów Lubelski w celu współdziałania w zakresie zorganizowania profesjonalnego stoku narciarskiego na Białej Górze. Zdecydowali także o zbyciu w drodze przetargu nieograniczonego nieruchomości położonej przy ul. Lwowskiej w Tomaszowie Lubelskim, zabudowanej budynkiem hotelu "Laureat". Środki uzyskane ze sprzedaży hotelu zostaną przeznaczone na budowę krytej pływalni.









<-- POWRÓT