Tomaszów Lubelski: Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej Przedszkola Samorządowego Nr 1 przy ul. Chocimskiej w Tomaszowie Lubelskim.
Numer ogłoszenia: 356950 - 2011; data zamieszczenia: 28.10.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Burmistrz Miasta w Tomaszowie Lubelskim , ul. Lwowska 57, 22-600 Tomaszów Lubelski, woj. lubelskie, tel. 084 6642125, faks 084 664 22 43.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.tomaszow-lubelski.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej Przedszkola Samorządowego Nr 1 przy ul. Chocimskiej w Tomaszowie Lubelskim.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie Termomodernizacji budynków użyteczności publicznej stanowiących mienie Samorządu Miasta Tomaszów Lubelski: a)budynek Nr 1 Przedszkola Samorządowego Nr 1 przy ul. Chocimskiej 17 w Tomaszowie Lubelskim, b)budynek Nr 2 Przedszkola Samorządowego Nr 1 przy ul. Chocimskiej 19 w Tomaszowie Lubelskim. Przedmiot zamówienia obejmuje między innymi: 1.Budynek Nr 1 Przedszkola Samorządowego Nr 1 ul. Chocimska 17 w Tomaszowie Lubelskim. a)Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej. -wymiana okien zespolonych na okna rozwierane i uchylno-rozwierane jednodzielne z PCV o pow. ponad 1,5 m2 - 0,86x1,95m białe, z nawiewnikiem higrosterowanym -127,45 m2 -montaż prefabrykowanych parapetów zewnętrznych z blachy powlekanej, obróbki przy szerokości w rozwinięciu ponad 25 cm, blacha grubości 0,55 mm -33,94m2 b)Roboty dociepleniowe ścian nadziemia. -docieplenie ścian z betonu płytami styropianowymi EPS - 100 gr. 14cm- przy użyciu got. zapraw klejących wraz z przyg. podłoża i ręczne wyk. wyprawy elew. z got. suchej mieszanki- na cokole, zaprawa tynkarska żywiczna (marmolit) -52,59m2 -docieplenie ścian budynków płytami styropianowymi- system przy użyciu gotowych zapraw klejących wraz z przyg. podłoża ręczne wykonanie wyprawy elew. z got. suchej mieszanki - zamocowanie listwy startowej -138,21m -docieplenie ścian z gazobetonu płytami styropianowymi EPS - 100 gr. 14 cm przy użyciu got. zapraw klejących wraz z przyg. podłoża i ręczne wyk. wyprawy elew. z got. suchej mieszanki -685,11m2 -docieplenie ścian budynków płytami styropianowymi przy użyciu got. zapraw klejących wraz z przyg. podłoża i ręczne wyk. wyprawy elew. z got. suchej mieszanki - ochrona narożników wypukłych kątownikiem metalowym -667,00m c)Docieplenie Stropodachów. -docieplenie stropodachu metodą wdmuchiwania pneumatycznego z zastosowaniem granulatu wełny mineralnej grubości 14 cm -543,40m2 -pokrycie dachów papą termozgrzewalną jednowarstwowe - papa wierzchniego krycia gr. min. 5mm -127,95m2 d)Ocieplenie stropu. -izolacje cieplne i przeciwdźwiękowe z wełny mineralnej poziome z płyt układanych na sucho - jedna warstwa -17,50m2 e)Montaż Konstrukcji nośnych. - montaż konstrukcji nośnej K1 -0,38t -montaż konstrukcji nośnej K2 -0,33t f)Adaptacja pomieszczenia na wymiennikownię. -posadzki jednobarwne z płytek kamionkowych GRES o wym. 30x30 cm na zaprawie klejowej o grub. warstwy 5mm w pomieszczeniach o pow. do 10 m2 -3,06m2 g)Schody i chodniki od strony wschodniej. - rozebranie chodników, wysepek, przystankowych i przejść dla pieszych z płyt betonowych 35x35x5 cm na podsypce piaskowej -55,46m2 -nawierzchnie z kostki brukowej betonowej Nostalit grub. 6 cm na podsypce cementowo-piaskowej -71,75m2 h)Schody przy kotłowni. -rozebranie nawierzchni schodów z kostki brukowej na podsypce cementowo-piaskowej do odzysku -5,778m2 -nawierzchnie z kostki brukowej betonowej Nostalit grub. 6 cm na podsypce cementowo-piaskowej -5,76m2 i)Remont opaski odwadniającej. - rozebranie chodników, wysepek przystankowych i przejść dla pieszych z płyt betonowych 50x50x7 na podsypce cementowo-piaskowej -14,80m2 - ręczne wykonanie koryta na całej szerokości jezdni i chodników w gruncie kat. III-IV głębokość 20 cm. -77.80m2 -izolacje pionowe murów - dodatek za ułożenie następnej warstwy papy asfaltowej -18,78m2 -nawierzchnie z kostki brukowej betonowej Nostalit grub. 6 cm na podsypce cementowo-piaskowej - kolorowej -72,18m2 j)Wewnętrzna Instalacja C.O - rurociągi SANNA - Therm ze stali węglowej 1,0034 łączona złączkami zaciskowymi SANNA - Therm Press średnica 15x1,2 mm na ścianach bud. niemieszkalnych - 564,80m -rurociągi SANNA - Therm ze stali węglowej 1,0034 łączona złączkami zaciskowymi SANNA - Therm Press średnica 18x1,2 mm na ścianach bud. niemieszkalnych -107,90m -zawór termostatyczny prosty z nastawą o śr. nom. do 15 mm -124,0szt. -regulator różnicy ciśnienia z mosiądzu, z gwintem wewnętrznym, HYCOCON DP1 OVENTROP -33,0szt. k)Grzejniki stalowe. -grzejniki stalowe jednopłytowe o wysokości 300-500 mm i długości do 1600 mm KERMI typu THERM X2 PROFIL-K - 42,0szt. -grzejniki stalowe jednopłytowe o wysokości 600-900 mm i długości do 1600 mm KERMI typu THERM X2 PROFIL-K - 13,0szt. -grzejniki stalowe trzypłytowe o wysokości 300-500 mm i długości do 1600 mm KERMI typu THERM X2 PROFIL-K - 49,0szt. l)Demontaż instalacji c.o - demontaż rurociągu stalowego o połączeniach spawanych o śr. 15 mm - 360,0m - demontaż grzejnika żeliwnego członowego pow. ogrzew. do 2,5 m2 -105,0 kpl. ł)Kolektory słoneczne do produkcji ciepła. - kolektor słoneczny płaski c0=0,802; a1=3,8 W (m2K), a2=0,0067 W (m2K), pow. eta. plus firmy BlueTec, F=1, 82m2 wraz z wyposażeniem: -Zespół przyłączeniowy kolektorów ZPKS 5- 2 kpl. -Konstrukcja uniwersalna KSAL-2 - 4 kpl. -Konstrukcja uniwersalna KSAL-1 - 2 kpl. -Profil maskujący KS - 8 kpl. -Przyłącze elastyczne KS 3- 2 kpl. - 10,0szt. - zasobnik ciepła dwuwężownicowy, parametry zasilania max 110st. C i 10 bar, maks. parametry c.w.u. 95 st. Ci 10 bar, pojemność V=1000 dm3 - 1,0 szt. - pompa obiegowa dla c.w.u wygrzewu antylegionellowego G= 1,07 m3-h, H-1,1 mH2O np. Wilo-Star-Z20-4 CircoStar Rp 1 G1 1, P1=0,0511, n=2100obr-min - 1,0 kpl. m)Instalacja zasilania i sterowania solarów. -przewody kabelkowe o łącznym przekroju żył do 7,5 mm2 układane w gotowych korytkach i na drabinkach bez umocowania -12,0m - montaż osprzętu modułowego w rozdzielnicach T-K ogranicznik przepięć ETITEC-C 275/15 -4,0szt. -montaż osprzętu modułowego w rozdzielnicach T-K wyłączników przeciwporażeniowych -1,0szt. - podłączenie pompy Pzps w obudowie normalnej - kable 3-żyłowe Cu do 6 mm2 -1,0szt. - montaż na gotowym podłożu opraw świetlówkowych CO1 236 ES-SYSTEM tworzyw sztucznych z odbłyśnikiem - przykręcane końcowo - 2x40W -2,0kpl. n)Wymiana zwodów poziomych i przewodów odprowadzających instalacji odgromowej. - demontaż przewodów wyrównawczych i odgromowych z płaskownikami lub pręta mocowanych na dachu płaskim -235,0m - montaż zwodów poziomych inst. odgromowej nienaprężanych z pręta o śr. do 10mm na dachu płaskim pokrytym papą na betonie -248,0m 2.Budynek Nr 2 Przedszkola Samorządowego Nr 1 ul. Chocimska 19 w Tomaszowie Lubelskim. a)Rozbiórka komina. - rozebranie ręczne kominów wolnostojących przy użyciu klinów i młotów -23,61 m3 - wywiezienie gruzu spryzmowanego samochodami samowyładowczymi na odl. do 1 km -29,95 m3 b)Remont tarasu. - rozebranie nawierzchni z kostki brukowej na podsypce cementowo-piaskowej do odzysku - 18,14 m2 -wywiezienie gruzu spryzmowanego samochodami samowyładowczymi na odl. do 1 km - 8,51 m3 - nawierzchnie z kostki brukowej betonowej NOSTALIT grub. 6 cm na podsypce cementowo - piaskowej - kolorowa - 19,30 m2 c)Wykonanie zejścia zachodniego. - rozebranie ław, stropów i fundamentów pod maszyny betonowych o grub. (wys.) do 70 cm - 0,93 m3 - podkłady betonowe na podł. gruntowanym - gr. 10 cm, beton min. B - 10 - 3,55 m3 - konstrukcja ścianki i daszku jednospadowego z malowaniem - 14,75 m2 - pokrycie dachów o pow. do 25m2 o nachyleniu połaci do 85% blachą powlekaną trapezową na łatach stalowych, blacha T35- dach i ściana - 13,04 m2 d)Wymiana pokrycia dachowego nad wejściem głównym. - ołacenie połaci dachowych dla pokryć z blach powlekanych kontrłaty 25x50 mm - 8,89 m2 - ołacenie połaci dachowych dla pokryć z blach powlekanych łaty 50x50mm - 8,89 m2 - łacenie połaci dachowych dla pokryć z blach powlekanych przybicie deski czołowej - 3,14 m - pokrycie dachów o pow. do 25 m2 o nachyleniu połaci do 85% blachą powlekaną trapezowa na łatach - 8,89 m2 e)Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej. - wykucie z muru podokienników betonowych z lastryko - 110,65 m - wymiana okien zespolonych na okna rozwierane i uchylno-rozwierane jednodzielne z PCV o pow. ponad 1,5 m2-1,03x2,15m, białe, z nawiewnikiem higrosterowanym - 95,22 m2 - wymiana okien zespolonych na okna rozwierane i uchylno-rozwierane jednodzielne z PVC o pow. ponad 1,5m2-1,03x1,65m, białe, z nawiewnikiem higrosterowanym - 66,28 m2 - montaż prefabrykowanych parapetów zewnętrznych z blachy powlekanej, obróbki przy szerokości w rozwinięciu ponad 25 cm, blacha grubości 0,55 mm - 36,19 m2 - obsadzenie podokienników z konglomeratu marmurkowego gr. 3 cm, szerokość 35 cm, białe - 82,0 szt. f)Roboty dociepleniowe ścian podziemia i opaska odwadniająca. -impregnacja ścian piwnicznych beton. środkami odsalająco-odgrzybiającymi metodą smarowania, 2-krotne Esco-fluat - 135,78 m2 - dwuwarstwowe izolacje pionowe murów otynkowanych lepikiem- izolacja emulsją niereagującą ze styropianem np. Emulbit Eko Styrklej - 135,78 m2 - ocieplenia ścian fundamentowych budynków płytami styropianowymi EPS - 100 grub. 15cm, przyklejenie płyt styropianowymi do ścian - 135,78 m2 - izolacje cieplne i przeciwdźwiękowe z płyt styropianowych pionowe na zaprawie -zabezpieczenie dociskowe izolacji ze styropianu EPS-100 grub.20mm - 135,78 m2 -nawierzchnie opaski odwadniającej z kostki brukowej betonowej grubość 6 cm, na podsypce cementowo-piaskowej, kostka kolorowa - 122,82 m2 g)Roboty dociepleniowe ścian nadziemia. - ocieplenie ścian budynków płytami styropianowymi - system STOPTER- przyklejenie drugiej warstwy siatki na ścianach cokołu - 120,87 m2 -przygotowanie starego podłoża pod docieplenie metodą lekko-mokrą- oczyszczenie mechaniczne i zmycie ścian pod cokołem - 575,03 m2 -dociepl. ścian z gazobetonu płytami styrop. EPS-100 gr.15 cm przy użyciu got. Zapraw klejących wraz z przyg. podłoża i ręcznie wyk. wyprawy elew. z got. suchej mieszanki - 575,03 m2 - docieplenie ścian budynków płytami styropianowymi przy użyciu got. zapraw klejących wraz z przyg. podłoża i ręcznie wyk. wyprawy elew. z got. suchej mieszanki - ochrona narożników wypukłych kątownikiem metalowym - 642,05 m - rynny dachowe półokrągłe o śr. 15 cm - z blachy stalowej ocynkowanej powlek. 0,6 mm - 116,80 m h)Docieplenie stropodachów. - docieplenie stropodachu metodą wdmuchiwania pneumatycznego z zastosowaniem granulatu wełny mineralnej grubości 14 cm - 512,10 m2 i)Montaż konstrukcji nośnej K1. - wykonanie i dostawa konstrukcji nośnej K1, - 0,69 t - naprawa pokryć dachowych papą termozgrzewalną - jednokrotnie pokrycie papą wierzchniego krycia - powierzchnia wykonanych robót do 10 m2 - 8,0 m2 j)Adaptacja pomieszczeń na wymiennikownię. - odbicie tynków wewnętrznych z zaprawy cementowo-wapiennej na ścianach, filarach, pilastrach o powierzchni odbicia do 5 m2 - 3,49 m2 - uzupełnienie tynków zwykłych wewnętrznych kat. III z zaprawy cementowo-wapiennej na ścianach i słupach prostokątnych na podłożu z cegły i pustaków - 4,52 m2 - dwukrotne malowanie farbami emulsyjnymi starych tynków wewnętrznych ścian-akrylowa - 25,86 m2 k)Wewnętrzna instalacja c.o - rurociągi SANHA-Therm ze stali węglowej 1,0034 łączona złączkami zaciskowymi SANHA-Therm Press średnica 15x1,2 mm na ścianach bud. nie mieszkalnych - 327,70 m - rurociągi SANHA-Therm ze stali węglowej 1,0034 łączona złączkami zaciskowymi SANHA-Therm Press średnica 18x1,2 mm na ścianach bud. nie mieszkalnych - 75,40 m l)Grzejniki stalowe. - grzejniki stalowe jednopłytowe o wysokości 600-900 mm i długości do 1600 mm KERMI typu THERM X2 PROFIL-K - 46,0 szt. - grzejniki stalowe dwupłytowe o wysokości 300-500 mm i długości do 3000 mm - 11,0 szt. - grzejniki stalowe dwupłytowe o wysokości 600-900 mm i długości do 1600 mm KERMI typu THERM X2 PROFIL-K - 18,0 szt. ł)Roboty izolacyjne - izolacja cieplna rurociągów i urządzeń kotłowych. - izolacja rurociągów śr. 18 mm otulinami FLEXOROCK - jednowarstwowymi gr. 40 mm - 90,480 m m)Przekucie przez przegrody budowlane. - przebicie otworów w stropie ceramicznym - 52,0 szt. - wywiezienie gruzu spryzmowanego samochodami skrzyniowymi - za każdy nast. 1 km - dodatkowe 3 km - 15,0 m3 n)Demontaż instalacji c.o. - demontaż rurociągu stalowego o połączeniach spawanych o śr. 15 mm - 460,0 m - demontaż rurociągu stalowego o połączeniach spawanych o śr. 32 mm - 120,0 m - demontaż grzejnika żeliwnego członowego o pow. ogrzewania do 2,5 m2 -100,0 kpl o)Kolektory słoneczne do produkcji ciepła. - kolektor słoneczny płaski c0 = 0,802; a1=3,8W(m2K) a=0,0067 W/(m2K), pow. eta plus firmy BlueTec, F=1,82 m2 wraz z wyposażeniem. - 10,0szt. - zbiornik schładzający V20, 10 bar, max=120st.C - 1,0szt. - zespół pompowo - sterowniczy, - 1,0kpl. - rurociągi c.o miedziane lutowane o śr. zew. 22 mm (grub. ścianki 1,0 mm) na ścianach (lutowania miękkie) - 65,0m - rurociągi w instalacjach wodociągowych wodociągowych o śr. nom. 15 mm stalowe ocynkow. o połącz. gwintów, na ścianach w budynkach nie mieszkalnych - 113,80m p)Instalacja zasilania i sterowania solarów. -montaż osprzętu modułowego w rozdzielnicach T-K ogranicznik przepięć ETITEC-C 275/15 - 4,0 szt. -przewody kablowe OWYżo 2x1 mm2 układanie w gotowych korytkach i na drabinkach bez mocowania - 55,0 m i inne roboty oznaczone w projekcie budowlano - wykonawczym, Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych i przedmiarach. 3.Zamawiający wymaga, aby oferta obejmowała całość przedmiotu zamówienia. Dokładnie i szczegółowo zakres robót niezbędnych do wykonania został opisany w dokumentacji projektowej, w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz w przedmiarach robót, które stanowią załączniki nr 8, 9 i 10 do SIWZ. Zaleca się, aby wykonawcy dokonali wizji lokalnej na terenie realizacji zadania i w jego okolicy w celu dokonania oceny dokumentów i informacji przekazywanych w ramach przedmiotowego postępowania przez Zamawiającego. 3.1. Roboty budowlane realizowane będą na czynnym obiekcie w związku z czym muszą być wykonywane w sposób jak najmniej uciążliwy dla Przedszkola. 3.2.Wszelkie niezbędne materiały zabezpiecza wykonawca. Materiały winny odpowiadać co do jakości wymaganiom określonym ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 92, poz. 881 z późn. zmianami) oraz wymaganiom określonym w szczegółowych specyfikacjach technicznych. 3.3.Roboty należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową, zgłoszeniem robót nie wymagających pozwolenia na budowę, oraz zachowaniem warunków wynikających z norm technicznych, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robot budowlanych oraz z wymogami sztuki budowlanej. 3.4.Wywóz i składowanie gruzu, odpadów zabezpiecza Wykonawca we własnym zakresie, na własny koszt przy przestrzeganiu przepisów ustawy z dnia 27 kwietnia 20011r. o odpadach (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 185 ,poz.1243 ). Pozostały materiał budowlany zakwalifikowany jako materiał nadający się do dalszego użytku, należy składować w miejscu wskazanym przez zamawiającego z ułożeniem ręcznym w stosy (pryzmowanie) i przekazać zamawiającemu. 3.5.Wykonawca zobowiązany będzie również do: a)odpowiedniego ogrodzenia, oznakowania i urządzenia terenu budowy, w tym zaplecza budowy dla potrzeb własnych; b)zabezpieczenia terenu budowy i prowadzonych robót budowlanych zgodnie z wymogami obowiązujących przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przeprowadzania w trakcie realizacji zamówienia wszelkich czynności związanych z bezpieczeństwem na terenie budowy; c)naprawy na własny koszt wszystkich elementów pasa drogowego, które ulegną uszkodzeniu w czasie prowadzenia robót; d)ponoszenia w okresie realizacji inwestycji kosztów eksploatacyjnych związanych z realizowanym przedmiotem zamówienia; e)przekazania zamawiającemu w myśl przepisów ustawy Prawo budowlane dokumentacji budowy wraz z naniesionymi zmianami dokonanymi w toku wykonywania robót, a także inne dokumenty jakościowe, w szczególności: - projekt budowlany i wykonawczy we wszystkich branżach z naniesionymi zmianami dokonanymi na rysunkach i w opisach, - inwentaryzację geodezyjną powykonawczą, - dziennik budowy; - instrukcje techniczne, atesty, aprobaty techniczne, deklaracje zgodności; - karty gwarancyjne zabudowanych urządzeń ; - protokoły z prób, sprawdzeń i pomiarów, - protokoły odbiorów technicznych. Wszystkie dokumenty muszą być sporządzone w języku polskim lub posiadać odpowiednie tłumaczenia, f)dokonania szkolenia pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi zainstalowanych systemów i urządzeń; g)przeprowadzenia rozruchu urządzeń i systemów zainstalowanych w ramach realizacji przedmiotu zamówienia; h)komisyjnego przekazania przedmiotu umowy przy udziale zainteresowanych stron i organów, a także pokrycia kosztów z tym związanych; i)uczestniczenia w przeglądach gwarancyjnych w okresie gwarancji i rękojmi oraz w przeglądzie pogwarancyjnym; j)wykonania wszystkich czynności, także nie przewidzianych wprost w umowie, związanych z pełnieniem funkcji wykonawcy w celu prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia;.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.21.00.00-2, 45.44.30.00-9, 45.45.00.00-6, 45.42.10.00-4, 45.33.24.00-7.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.05.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca zainteresowany postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego wniesie wadium w wysokości 30 000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych). 1.Wadium można wnieść w formie: a)pieniądza na konto zamawiającego, b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c)gwarancjach bankowych, d)gwarancjach ubezpieczeniowych, e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 (b) ust. 5, pkt. 2 ustawy z dnia 9.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz.1158 z późn. zm). 2.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem przed upływem terminu składania ofert na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego. 3.Wadium w pieniądzu można wnieść w terminie złożenia ofert, tj. do 14.11.2011r. do godz. 1000 na konto Nr 82 2030 0045 1110 0000 0063 8150 w Banku Gospodarki Żywnościowej SA Oddział w Tomaszowie Lubelskim, dołączając ksero dowodu wpłaty wadium do oferty. 4.Dowód wniesienia wadium w formie innej niż w pieniądzu powinien być dołączony do oferty w postaci oryginału. 5.Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom zgodnie z art. 46 ustawy Pzp niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania,z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta zostało wybrana jako najkorzystniejsza. 6.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami zgodnie z art. 46, ust.4a oraz ust.5 ustawy Pzp, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna przedmiotowy warunek za spełniony w odniesieniu do wykonawców, którzy: wykażą się wiedzą i doświadczeniem w wykonaniu (zakończeniu) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej 2 robót budowlanych polegające na termomodernizacji budynków użyteczności publicznej lub obiektach innego rodzaju, wykonując na tych obiektach roboty budowlane o zbliżonym charakterze i funkcji, których sposób realizacji i poziom skomplikowania jest taki sam jak w przypadku inwestycji objętej niniejszym zamówieniem, o powierzchni budynku minimum 1000 m2 (każdy), kubaturze 3000 m3 (każdy), i wartości co najmniej 700 000,00 zł brutto (każdy).
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna przedmiotowy warunek za spełniony w odniesieniu do wykonawców, którzy; dysponują co najmniej 3 osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Osoby te: -powinny posiadać określone przepisami Prawa budowlanego kwalifikacje zawodowe konieczne do realizacji zamówienia w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. z 2010r., Dz. U. z 2010 r. nr 243 poz. 1623), -powinny posiadać min. 5 letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu pracami budowlanymi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych (funkcja kierownika budowy z posiadanymi uprawnieniami), a w szczególności: a)dysponują osobą posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, b)dysponują osobą posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych i gazowych, c)dysponują osobą posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. Zamawiający przez spełnienie warunku dotyczącego stażu pracy rozumie pełnienie ww. funkcji po uzyskaniu uprawnień budowlanych zgodnie z obowiązującym w tym zakresie przepisami prawa.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1.Zamawiający uzna przedmiotowy warunek za spełniony przez wykonawców, którzy wykażą posiadanie środków finansowych lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 200 000,00 zł., oraz fakt ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min. 500 000,00 zł, 2. W zakresie warunków udziału w postępowaniu dotyczących dysponowania środkami finansowymi, lub zdolnością kredytową, posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej, a także wykazania się doświadczeniem w zakresie wykonania robót budowlanych w odpowiedniej wysokości, oraz wadium - w celu zapewnienia równego traktowania wykonawców przy dokonywaniu oceny spełniania tych warunków, wartości podane przez Wykonawcę w walutach innych niż złoty polski Zamawiający będzie przeliczał na wartości w złotówkach według kursu średniego danej waluty ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. 3. W zakresie warunków udziału w postępowaniu dotyczącym dysponowania środkami finansowymi, lub zdolnością kredytową, posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej, a także wykazania się doświadczeniem w zakresie wykonania robót budowlanych w odpowiedniej wysokości, oraz w przypadku wadium złożonym w walutach obcych - w celu zapewnienia równego traktowania wykonawców przy dokonywaniu oceny spełnienia tych warunków, wartości podane przez Wykonawcę w walutach innych niż złoty polski Zamawiający będzie przeliczał na wartości w złotówkach według kursu średniego danej waluty ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych
oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Dopuszczalne są nastepujące przypadki i warunki zmiany umowy 1. Zmniejszenia zakresu przedmiotu zamówienia, gdy jego wykonanie w pierwotnym zakresie nie leży w interesie Zamawiającego w granicach uzasadnionego interesu Zamawiającego; 2.Zmiany materiałów budowlanych i sprzętu, gdy wykorzystanie materiałów budowlanych i sprzętu, wskazanych w dokumentacji projektowej lub ofercie stanie się niemożliwe bądź podyktowane będzie usprawnieniem procesu budowy, postępem technologicznym, zwiększeniem bezpieczeństwa na budowie pod warunkiem, że zmiana nastąpi na materiały, i sprzęt posiadające, co najmniej takie same parametry jakościowe i cechy użytkowe, jak te, które stanowiły podstawę wyboru oferty i pod warunkiem nie zwiększania ceny; 3. Wystąpienia konieczności wykonania zamówień dodatkowych, których realizacja będzie miała wpływ na termin wykonania przedmiotu umowy; 4. Zmiany terminu realizacji przedmiotu zamówienia, w przypadku : a) gdy wykonanie zamówienia w określonym pierwotnie terminie nie leży w interesie Zamawiającego. b)z powodu działania siły wyższej, uniemożliwiającej wykonanie robót w określonym pierwotnie terminie, o czas działania siły wyższej oraz potrzebny do usunięcia skutków tego działania, c)konieczności zmniejszenia zakresu przedmiotu zamówienia, gdy jego wykonanie w pierwotnym zakresie nie leży w interesie Zamawiającego o czas proporcjonalny do zmniejszonego zakresu, d)konieczności uzyskania decyzji lub uzgodnień, mogących spowodować wstrzymanie robót - o czas niezbędny do uzyskania wymaganych decyzji bądź uzgodnień lub do wykonania dodatkowych ekspertyz, badań, Zmiana postanowień zawartej umowy może nastapić wyłącznie za zgodą obu stron wyrażoną w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.tomaszow-lubelski.pl/infpub/przetargi.htm
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta w Tomaszowie Lubelskim, ul. Lwowskiej 57, pok. 29.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.11.2011 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta w Tomaszowie Lubelskim, ul. Lwowska 57, pokój Nr 23.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1.Nie zamierza się ustanowienia dynamicznego systemu zakupów. 2. Nie przewiduje się wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
SIWZ
Załącznik nr 1 - FORMULARZ OFERTY
Załącznik nr 2 - OŚWIADCZENIE
Załącznik nr 3 - WYKAZ ROBÓT BUDOWLANYCH
Załącznik nr 4 - WYKAZ OSÓB KTÓRE BĘDĄ UCZESTNICZYĆ W WYKONANIU ZAMÓWIENIA
Załącznik nr 5 - OŚWIADCZENIE O POSIADANIU UPRAWNIAŃ
Załącznik nr 6 - OŚWIADCZENIE O BRAKU PODSTAW DO WYKLUCZENIA
Załącznik nr 7 - WZÓR UMOWY
Załącznik nr 8 - PROJEKT BUDOWLANY - CHOCIMSKA 17
Załącznik nr 8 - PROJEKT BUDOWLANY - CHOCIMSKA 19
Załącznik nr 9 - SPECYFIKACJE TECHNICZNE WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT - CHOCIMSKA 17
Załącznik nr 9 - SPECYFIKACJE TECHNICZNE WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT - CHOCIMSKA 19
Załącznik nr 10 - PRZEDMIARY ROBÓT - CHOCIMSKA 17
Załącznik nr 10 - PRZEDMIARY ROBÓT - CHOCIMSKA 19
Załącznik nr 11 - ZAKRES POWIERZANYCH ROBÓT PODWYKONAWCOM